Selasa, 20 Oktober 2015

Jodoh

Sumber: https://www.facebook.com/gloriaabdullah?fref=nf&pnref=story
Tatkala aku membaca kenyataan di atas, aku teringat suatu masa dulu semasa aku belajar pada peringkat ijazah sarjana muda di Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi. Pada peringkat usia (awal sehingga pertengahan 20-an) ketika melanjutkan pengajian sarjana muda, sama ada siswa atau siswi masing-masing ada menyimpan niat untuk mempunyai jodoh dan berhasrat mendirikan rumah tangga. 

Ada seorang siswa menyatakan, "Aku kalau tak dapat yang bertudung labuh pun tak apa. Aku dapat yang pakai tudung tiga segi pun ok, yang penting dada tutup".

P/S: Kepada semua ibu bapa yang beragama Islam, ajarlah anak-anak gadis anda agar mereka menutup aurat dengan sempurna. 

6 ulasan:

  1. pakai tudung tak wajib. yg wajib adalah menutup aurat.. kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ustaz Pha Is kena buat kuliah mengenai perbezaan di antara memakai tudung dengan menutup aurat :)

      Padam
    2. hahaha.. bukan seorang ustaz..

      Padam
    3. Dah bekas pelajar SMKA Al-Mashoor (Lelaki), kira ustaz lah tu :)

      Padam
  2. Hmmmm...mcm kenal je status kat atas😊

    BalasPadam