Selasa, 22 September 2020

Pembeli Projek Sarjana Cik Misstree

 


Gambar di atas adalah kulit hadapan projek sarjana Cik Misstree yang dikemukakan untuk memenuhi sebahagian daripada syarat memperolehi ijazah sarjana (Masters) di Universiti Kebangsaan Malaysia pada tahun 2001. Bahagian tengah kulit hadapan projek sarjana yang telah dikaburkan ialah nama sebenar Cik Misstree :)

Projek sarjana ini pernah dibeli oleh Ustaz Dr. Sulaiman Ibrahim dengan harga RM25.00. Beliau merupakan pensyarah Fakulti Pengajian Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia. Minggu lepas, aku baru dapat tahu Ustaz Dr. Sulaiman Ibrahim telah meninggal dunia kira-kira lima tahun lalu. Aku dapat berita ini setelah mendengar rakaman kuliah agama yang disampaikan oleh Ustaz Dato' Shamsuri Ahmad dalam You Tube, sila klik link https://youtu.be/pDNbiRWlTxw 

Aku masih ingat lagi, penyelia projek sarjana aku pernah bagi tahu aku, "Kalau awak nak jumpa Ustaz Sulaiman Ibrahim, awak boleh jumpa dia. Dia baik sangat orangnya. Dia senior saya semasa saya belajar di Kolej Islam Kelang."

Aku pernah jumpa Allayarham Ustaz Dr. Sulaiman Ibrahim dua kali untuk urusan jual beli projek sarjana aku. Aku rasa sedih juga mendengar khabar kematian Ustaz Dr. Sulaiman Ibrahim, really touching my deep heart.


P/S: Insya Allah, aku dalam perancangan untuk terbitkan projek sarjana aku dalam bentuk buku. Sebelum itu, aku perlu edit dan melakukan penambahbaikan projek sarjana ini termasuklah melakukan temubual (interview) dengan beberapa orang tokoh besar di Malaysia dalam bidang agama (+politik).

4 ulasan:

  1. Al Fatihah buat ustaz.
    Dan semoga impian untuk membukukan thesis terealisasi ;)

    BalasPadam
  2. tengok tajuk thesis ni pun dah nampak macam hebat..

    allahummaghfirlahu warhamhu waa'fihi wa'fua'nhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aduh, malulah saya Pha Is :D

      Aameen Ya Allah aameen.

      Padam